Ogólne warunki sprzedaży
- Postanowienia ogólne
- Ogólne Warunki Sprzedaży określają standardowe warunki, na jakich Sprzedawca produkuje i sprzedaje Produkty Kupującemu i dotyczą one wszystkich ofert sprzedaży, o ile nie zostanie inaczej ustalone na piśmie.
- Kupujący składając zamówienie poświadcza, że OWS są mu znane i je akceptuje. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją OWS.
- Sprzedawca dopuszcza zawieranie indywidualnych umów handlowych i kontraktów w drodze wzajemnych negocjacji pomiędzy stronami. Przyjęte pisemnie rozwiązania umowne odmienne niż zawarte w OWS mają pierwszeństwo przed zapisami OWS.
- Brak akceptacji niniejszych OWS przez Kupującego uprawnia Sprzedawcę do wstrzymania wydania i dostawy towaru do czasu ich akceptacji poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przez Kupującego. Sprzedawca może wyznaczyć dodatkowy termin do akceptacji OWS, po bezskutecznym jego upływie Sprzedawca może odstąpić od umowy
- Zamówienia i Dostawa
- Ceny na towary oferowane przez Sprzedawcę zawierają podatek VAT.
- Ostateczną cenę towaru ustala się w oparciu o ceny obowiązujące u Sprzedawcy w dniu złożenia zamówienia.
- Kupujący może dokonać wyboru spośród następujących sposobów:
- dostawa przedmiotu umowy przez Sprzedawcę do siedziby Kupującego,
- dostawa przedmiotu umowy przez podmiot trzeci;
- odbiór przedmiotu umowy przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy.
- W przypadku sposobu odbiorów opisanych w ust. 3 lit. a) i b) do ceny przedmiotu umowy zostanie doliczony koszt dostawy.
- Sposób dostawy zostanie każdorazowo określony w treści zlecenia wykonania przedmiotu umowy i potwierdzony przez Kupującego.
- Zlecenie wykonania przedmiotu umowy będzie następować w drodze korespondencji elektronicznej skierowanej na poniżej określony adres Sprzedawcy:
adres e-mail: [biuro@oplast-recykling.pl]
- W treści zlecenia Kupujący będzie obowiązany do wskazania produktu stanowiącego przedmiot umowy, ilości zamawianego produktu, terminu oraz sposobu jego dostawy.
- Sprzedawca będzie każdorazowo obowiązany do potwierdzenia przyjęcia zlecenia wraz ze wskazaniem kosztów dostawy w przypadkach określonych w ust. 3 lit. a) i b) powyżej.
- Kupujący będzie obowiązany do potwierdzenia otrzymania wyceny zlecenia, o którym mowa w ust. 6 powyżej i do potwierdzenia jego akceptacji w terminie do 5 dni od daty otrzymania wyceny. Brak otrzymania potwierdzenia we wskazanym terminie będzie uznany za odstąpienie od złożenia zlecenia.
- Potwierdzenie zlecenia nastąpi na adres Sprzedawcy wskazany w ust. 6.
- Jeżeli dostawa opóźnia się z powodu siły wyższej lub z powodu jakichkolwiek działań i okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi winy lub działań i okoliczności spowodowanych przez Kupującego lub podmiot trzeci, okres dostawy zostanie przedłużony o czas wymagany w danych okolicznościach. Kupującemu nie będzie uprawniony do dochodzenia z tego tytułu jakichkolwiek odszkodowań.
- Jeśli Kupujący nie odbiorze produktu z przyczyn leżących po jego stronie przyjmuje się, że produkt został odebrany zgodnie z zamówieniem. W takim wypadku Sprzedawca będzie uprawniony do obciążenia Kupującego kosztami transportu zwrotnego oraz kosztów przechowania.
- W przypadku określonym w ust. 1 lit. c) odbiór przedmiotu umowy, koszty wynikającego z zabezpieczenia przedmiotu umowy na czas jego odbioru i transportu z siedziby Sprzedawcy do siedziby Kupującego pokrywa w całości Kupujący. Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia przedmiotu umowy, które wystąpiły od momentu przekazania przedmiotu umowy w siedzibie Sprzedawcy do czasu jego przetransportowana do siedziby Kupującego.
- Z czynności przekazania przedmiotu umowy, niezależnie od sposobu jego dostawy, zostanie sporządzony protokół odbioru podpisany przez Strony umowy bądź ich należycie umocowanych przedstawicieli, w którym zostanie wskazany stan techniczny przedmiotu umowy, wszelkie zastrzeżenia oraz uwagi.
- Warunki płatności
- Zapłata ceny brutto przez Kupującego będzie następować przelewem na rachunek bankowych wskazany przez Sprzedawcę w prawidłowo wystawionej fakturze VAT z terminie 14 dni od daty doręczenia Kupującemu faktury.
- W przypadku wyboru zakupu z dostawą do faktury VAT zostaną doliczone koszty dostawy.
- Faktura zostanie wystawiona na podstawie podpisanego protokołu odbioru przedmiotu umowy i przekazana Kupującemu w postaci elektronicznej na adres wskazany przez Kupującego.
- Dniem zapłaty jest dzień uznania kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Kupujący każdorazowo jest obowiązany do wniesienia zabezpieczenia
- Kupującemu nie służy wobec Sprzedawcy prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu.
- Odpowiedzialność
- Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego wyłącznie za szkodę wyrządzoną umyślnie.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w związku z sprzedażą produktu, nie może przekroczyć wysokości ceny zapłaconej lub należnej za produkt.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona w zakresie szkód w związku z nieterminową dostawą oraz za brak dostarczenia produktu w terminie – w szczególności Sprzedawca nie odpowiada za straty pośrednie oraz utracone korzyści.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona również za wszelkie szkody powstałe spowodowane wadą produktu – w tym w szczególności Sprzedawca nie odpowiada za szkody następcze oraz pośrednie, utracone korzyści oraz szkody wynikające z wycofania produktu.
- Kupujący będzie odpowiadał za zwłokę w odbiorze produktu w wysokości w 1 % ceny brutto zapłaconej lub należnej za produkt.
- Sprzedawca może dochodzić odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.
- Gwarancja i rękojmia
- Sprzedawca zobowiązuje się przekazać Klientowi Produkty niezawierające wad w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym również Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 - 576 Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje z tytułu stwierdzonych braków ilościowych, jakościowych lub dostarczenia produktów innych niż zamówione, Kupujący zobowiązany jest składać na piśmie Sprzedawcy w terminie 3 dni od daty wydania towaru, a z tytułu wad ukrytych dostarczonych produktów w ciągu 7 dni od ich wykrycia.
- Reklamacje można kierować do Sprzedawcy: drogą elektroniczną przesyłając wiadomość na adres e-mail: [biuro@oplast-recykling.pl].
- Uwzględniając reklamację ilościową, Sprzedawca dostarczy Kupującemu brakującą liczbę produktów, a w przypadku reklamacji dotyczącej jakości, wymieni reklamowany produkt(-y) na wolny(-e) od wad, w terminie 7 dni od daty otrzymania reklamacji. Jeżeli Sprzedawca nie ma możliwości dostawy produktów wolnych od wad w wyżej wymienionym terminie, niezwłocznie poinformuje Kupującego o przewidywanym terminie dostawy.
- Strony ustalają, że realizacja przez Kupującego prac ingerujących w produkty, w tym dokonanie zmian, a także brak stosowania się do instrukcji montażu lub/i obsługi produktu skutkuje wygaśnięciem odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady, na co Kupujący wyraża zgodę.
- W razie dostarczenia produktów innych niż zamówione Kupujący zwróci je Sprzedawcy łącznie ze złożeniem reklamacji w terminie do 7 dni daty ustalenia, dostarczenia produktów innych niż zamówione. Zwracane produkty nie mogą być uszkodzone, i o ile to możliwe, powinny być przekazane Sprzedawcy w nienaruszonych opakowaniach zbiorczych, na koszt Kupującego
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
- Produkty prezentowane w Sklepie internetowym mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub importera. W wypadku Produktów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Produktu, na stronach internetowych Sklepu oraz na załączonym do przesłanego towaru dokumencie.
- Siła wyższa
- Za siłę wyższą uważa się okoliczności znajdujące się poza kontrolą Stron, spowodowane czynnikami zewnętrznymi, których wystąpienia nie można było przewidzieć i im zapobiec, takie jak w szczególności: trzęsienia ziemi, powodzie, pożary, itp.
- Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Kupującego o wystąpieniu po jego stronie okoliczności siły wyższej niezwłocznie.
- W przypadku, gdy wystąpienie siły wyżej ma charakter długotrwały, Strony mają obowiązek porozumienia się, co do zasad dalszego obowiązywania Umowy.
- Postanowienia końcowe
- OWS obowiązują od dnia 1.01.2024 r.
- OWS mają zastosowanie również do zamówień składanych po dacie wskazanej w pkt 1 na podstawie umów dotyczących sprzedaży (w tym umów ramowych) zawartych przez Sprzedawcę przed dniem wskazanym w pkt. 1, pod warunkiem dokonania akceptacji przez Kupującego OWS.
- Ilekroć w niniejszych OWS przewiduje się w odniesieniu do oświadczeń, powiadomień, zamówień itp. zachowania formy pisemnej, uznaje się za dopuszczalne i wystarczające dokonanie takich czynności w formie korespondencji drogą elektroniczną lub faksem.
- Stosunki prawne z Kupującym reguluje wyłącznie prawo polskie.
- Sprzedawca i Kupujący będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonywaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy, wszelkie spory wynikłe pośrednio lub bezpośrednio z niniejszych uregulowań rozstrzygają sądy powszechne właściwe miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- Nie dopuszcza się cesji praw wynikających z zawartej z Dostawcą umowy lub złożonego zamówienia w stosunku do osób trzecich bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Kupujący akceptując OWS wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę w celu wykonania zamówienia.
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego OWS mają zastosowanie odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
- Dane osobowe
- Sprzedawca może zbierać podane przez Klienta dane osobowe, w tym w szczególności dane podane w trakcie składania Zamówienia i w celu jego realizacji.
- Dane osobowe zbierane przez Sprzedawca są przetwarzane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm) i ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).
- Sprzedawca dochowuje najwyższych starań w celu ochrony prywatności przekazanych mu danych i w tym celu stosuje odpowiednie środki fizyczne, techniczne, informatyczne i organizacyjne.
- Sprzedawca przetwarzana dane osobowe wyłącznie na podstawie upoważnienia do przetwarzania danych oraz wyłącznie w celu realizacji Zamówienia lub Usługi, oraz archiwizacji danych, jak również w innych celach określonych w OWS.
- Podanie przez Klientów danych osobowych jest dobrowolne. Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, poprawiania ich, jak również żądania do Sprzedawcy ich usunięcia. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych Klienta wyłącznie w przypadku, gdy Klient naruszył swoim zachowanie w Sklepie internetowym obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia OWS, a zachowanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę jest niezbędne do ustalenia odpowiedzialności Klienta oraz okoliczności takiego naruszenia.
- W celu realizacji Zamówienia lub świadczenia niektórych Usług, Sprzedawca może dokonać powierzenia danych osobowych Klienta innym podmiotom
- Podanie przez Klientów danych osobowych jest dobrowolne. Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, poprawiania ich, jak również żądania do Sprzedawcy ich usunięcia. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych Klienta wyłącznie w przypadku gdy Klient naruszył swoim zachowanie w Sklepie internetowym obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia OWS, a zachowanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę jest niezbędne do ustalenia odpowiedzialności Klienta oraz okoliczności takiego naruszenia.